Ha úgy érzi, hogy rengeteg empátia, tolerancia, tisztelet lakozik Önben, és nincsenek előítéletei, fenntartásai a sajátos nevelési igényű gyerekekkel szemben… Sőt, éppen ellenkezőleg: legszívesebben az ő életminőségüket tenné jobbá, akkor a gyógypedagógiai asszisztens képzés a lehető legjobb lehetőség, hogy igazán Önhöz illő szaktudást szerezzen.
A gyógypedagógiai asszisztens egy kétségtelenül tiszteletre méltó céllal végzi munkáját, hiszen a társadalom legkiszolgáltatottabb tagjainak fejlődéséért dolgozik. Ezen cél megvalósításához azonban nagyon sok gyógypedagógiai módszert szükséges ismernie, amiket magabiztosan, hatékonyan kell alkalmaznia. A Soter-Line gyógypedagógiai asszisztens képzés során a résztvevők tapasztalt szakemberek segítségével tanulhatnak meg minden ilyen kompetenciát!
0%-os kamattal. Bővebb információt IDE KATTINTVA talál.
AJÁNLATKÉRÉS
✓ Amennyiben szükséges, segítünk a gyakorlati hely keresésben!
✓ FOLYAMATOSAN induló képzések
✓ Többféle időbeosztás, család és munka mellett is elvégezhető képzések
✓ Oktatóink elismert, gyakorló szakemberek
✓ Részletfizetés, kedvező fizetési lehetőségek
✓ Augusztusban 3 hét nyári szünet
✓ Belvárosi oktatási helyszínek
✓ Ha Önnek számít az oktatók felkészültsége, a tananyag minősége, a szervezők közreműködése, akkor a legjobb helyen jár!
MIT KÍNÁL ÖNNEK A SOTER-LINE GYÓGYPEDAGÓGÓIAI ASSZISZTENS KÉPZÉS?
„A gyógypedagógiai munka alapja az embernevelés, és – minden más pedagógusi munkával egyetemben – gyakorlatilag művészetnek tekinthető.”
-Illyés Gyuláné Dr. Kozmutza Flóra
Érdekli a pedagógia, és megismerné egy speciális területét, a gyógypedagógiát? Szívesen dolgozna olyan intézményben, ahol sajátos nevelési igényű vagy fogyatékkal élő gyerekekkel foglalkozhat, és segítheti a mindennapjaikat könnyebbé tenni?
Tanuljon gyógypedagógiai asszisztens képzésünkön, és a bizonyítvány megszerzése után gyógypedagógus vagy pedagógus kolléga munkáját segítve teheti gördülékenyebbé az intézménybe járó, segítségre szoruló gyerekek mindennapjait!
Tanulmányai során nemcsak gyógypedagógiai ismeretekkel gazdagodhat, de elsajátíthatja a jövendőbeli munkájához szükséges pedagógiai és pszichológiai ismereteket is.
Intézményünk képzése államilag elismert tanúsítvány megszerzésével zárul, ami szükséges a szakképesítő vizsga letételéhez. Ha megszerezte a szakképesítő bizonyítványt, akkor integrált és speciális bölcsődékben, óvodákban, iskolákban, gyermekotthonokban helyezkedhet majd el.
MIRŐL SZÓL A GYÓGYPEDAGÓGIA?
A gyógypedagógia egy speciális terület a pedagógián belül, ami a számos hasonlóság mellett néhány szempontból eltér az általános pedagógiától. A gyógypedagógiai nevelés ugyanis a rehabilitációs fejlesztések körébe tartozik. Olyan speciális pedagógiai tevékenység, ami az SNI-s gyerekek nevelésére, oktatására, személyiségfejlesztésére irányul. A gyógypedagógia egyedisége abban rejlik, hogy sérült személyekkel foglalkozik, akiknek fejlődése, személyisége eltér a normálistól, ezért fejlesztésük speciális ismereteket és képességeket igényel.



MIÉRT RENDKÍVÜL FONTOS EGY GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS MUNKÁJA?
A gyógypedagógiai asszisztens a gyógypedagógus első számú segítője. A másik oldalról nézve pedig a fejlesztésre szoruló, fogyatékkal élő gyermek vagy felnőtt legfőbb támasza, a normális élethez vezető kapocs.
A gyógypedagógiai asszisztens elsődleges feladata, hogy mindig a fejlesztett személy közelében legyen, és minden segítséget megadjon neki nem csak a tanulásban, hanem a mindennapi élet elemi tevékenységeinek végzésében is.
Nagyon sokszor ő az a személy, aki a legbensőségesebb viszonyt ápolja a speciális intézményben lakó, nevelkedő vagy tanuló, fogyatékkal élő emberrel. Munkája megkezdése előtt minden esetben tájékozódik a sérült/akadályozott gyermek vagy felnőtt korábbi fejlődésmenetéről, szociokulturális hátteréről, aktuális helyzetéről.
ELHELYEZKEDÉSI LEHETŐSÉGEK A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS KÉPZÉS ELVÉGZÉSE UTÁN:
A gyógypedagógus asszisztenseket tárt karokkal várják a fogyatékos személyek számára létrehozott intézmények, otthonok, közösségi csoportosulások. Ide tartoznak az
- oktatási-nevelési intézmények,
- speciális nevelést igénylők közösségei,
- fogyatékosok napközi otthonai,
- szociális foglalkoztatók,
- egészségügyi intézmények,
- szanatóriumok.
PONTOSAN MILYEN FELADATAI VANNAK EGY GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENSNEK?
Tanítja a fejlődésben visszamaradott fiatalokat, nevelő- és fejlesztő célú foglalkozásokat tart hol egyénileg, hol csoportban. Van, hogy egyszerűen csak felügyelnie kell a tanulókat, vagy kísérőként kell vigyáznia rájuk. A gyógypedagógiai asszisztens tanfolyam által szerzett tudásának köszönhetően az esetlegesen felmerülő gondozási feladatokat is el tudja látni. Néha kisebb adminisztrációs feladatokat is kaphat, de ezek nem képezik jelentős részét a munkakörének.
A GYÓGYPEDAGÓGUS ASSZISZTENS KÉPZÉS TEMATIKÁJA
Pedagógiai, pszichológiai ismeretek
A tanegység elsajátítása során a résztvevők megismerkednek a pedagógiai, pszichológia, személyiségfejlődés, szocializáció fogalmaival, valamint a fejlődéslélektan, személyiséglélektan és szociálpszichológia ismereteivel.
Oktatott témakörök:
- A gyermek megismerésének lehetőségei, módszerei
- A gyógypedagógia rendszere
- A gyógypedagógiai alapfogalmak, csoportok és tulajdonságaik
- A pedagógia szakmai terminusai, a pedagógia mint tudomány.
- A pedagógus személyisége, attitűdje, hogyan hat a személyiségfejlődésre
- A személyiség fejlődését befolyásoló tényezők, és kapcsolatrendszerük
- A szocializációval kapcsolatos szakmai ismeretek
- Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége, a kötődés fogalma, típusai, valamint a hospitalizáció káros hatásai
- Az életkori szakaszok és általános jellemzőik
- Az emberi szükségletek rendszere, és a szükségletek egymásra gyakorolt hatása
- Fejlődéslélektani, személyiséglélektani és szociálpszichológiai ismeretek
Általános gyógypedagógia ismeretek
A képzés során a családdal történő kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás szabályaival, a sérült gyermek családi nevelésének sajátosságaival, a gyógypedagógia szakmai terminusaival, a korai fejlesztéssel és a szakértői bizottságok munkájával kapcsolatos ismerteket sajátíthatják el a résztvevők.
Oktatott témakörök:
- A családdal történő kapcsolatfelvétel és kapcsolattartás szabályai, a sérült gyermek családi nevelésének sajátosságai.
- A gyógypedagógia szakmai terminusai
- A korai fejlesztés tartalma, jelentősége, törvényi háttere
- A környezeti veszélyeztető tényezők
- A szakértői bizottságok munkája, a gyógypedagógiai diagnózis felállításának folyamata
- Az egyes fogyatékosságokat előidéző okok
Speciális gyógypedagógia ismeretek
A képzés résztvevői a beszéd-, a hallás- a látásfogyatékossággal élők, a mozgáskorlátozottak, autisták, tanulási zavarokkal küzdők, értelmi fogyatékosok, stb. csoportjaival nevelésükkel, oktatásukkal, fejlesztésük lehetőségeivel a Meixner módszer jellemzőivel kapcsolatos ismereteket tanulhatják meg a tanegység keretében.
Oktatott témakörök:
- A beszédfogyatékosság csoportjai, nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei, a beszédfogyatékosság hatása a személyiség fejlődésére.
- A hallásfogyatékosság csoportjai nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei, önkiszolgálásra nevelésének, higiénés szokásainak sajátosságai.
- A hallássérülés hatása a gyermek személyiségfejlődésére.
- A látásfogyatékosság csoportjai, nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei, a látássérülés hatása a pszichés fejlődésre.
- A látássérült gyermek önkiszolgálásra nevelésének, higiénés szokásainak sajátosságai.
- A látássérültek speciális taneszközei, eszközei.
- A Meixner módszer jelentősége.
- A mozgáskorlátozottság csoportjai, nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei, speciális taneszközei, eszközei, gyógyászati és rehabilitációs eszközei.
- A mozgáskorlátozottság hatása a személyiség fejlődésére.
- A protetikus környezet fogalma, fajtái, és az autizmust magyarázó elméletek.
- A súlyos, halmozott fogyatékos állapot jellemzői, a fejlesztő gondozásuk alapelvei.
- A tanulási zavarok, a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia sajátosságai, a fejlesztés lehetőségei.
- Az ADHD megjelenési formái, nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei.
- Az autizmus spektrumzavar jellemzői, autizmus spektrumzavarral élő személyek nevelésének, oktatásának, fejlesztésének lehetőségei.
- Az értelmi fogyatékosság csoportosításának lehetősége, jellemzőt, nevelésük, oktatásuk, fejlesztésük lehetőségei.
GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS KÉPZÉS - ÁRAK ÉS TERVEZETT IDŐPONTOK
szombat
08:30 - 16:00
8
320 000 Ft
45 715 Ft
6 x 45 715 Ft
szombat
08:30 - 16:00
8
320 000 Ft
45 715 Ft
6 x 45 715 Ft
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ
Kérdéseivel forduljon bizalommal tanfolyamvezető kollégánkhoz!
Mudri Krisztina • + 36 1 887 2361 • +36 30 260 3825 • info@soterline.huA TANFOLYAM ALAPADATAI
A képzés pontos megnevezése: Pedagógiai munkatárs (Gyógypedagógiai asszisztens)
A képzés azonosítója: 01194001
A tanfolyam helyszíne: 1073 Budapest, Erzsébet krt. 7.
KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉSEK
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS KÉPZÉS MEGKEZDÉSÉHEZ SZÜKSÉGES BEMENETI FELTÉTELEK:
- Iskolai előképzettség: érettségi végzettség
- Szakmai előképzettség: nem szükséges
- Egészségügyi alkalmassági követelmény: nem szükséges
- Szakmai gyakorlat területe és időtartama: nem szükséges
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS SZAKKÉPESÍTÉSSEL ELLÁTHATÓ LEGJELLEMZŐBB MUNKAKÖR LEÍRÁSA:
A gyógypedagógiai asszisztens bölcsődében, integrált óvodában, iskolában, speciális óvodában, iskolában, speciális gyermekotthonban, speciális lakásotthonban és felnőtt fogyatékosok intézményeiben, felsőfokú végzettségű szakember, irányítása mellett végzi szakirányú munkáját. Részt vesz a közvetlen gyógypedagógiai munkában az intézményen belüli és kívüli programok, szabadidős tevékenységek előkészítésében, szervezésében és lebonyolításában. Felügyeli, kíséri a gyermekeket/tanulókat, csoportokat.
A gyógypedagógus/pedagógus útmutatásai alapján ellátja a sajátos nevelési igény-specifikus, fogyatékosság-specifikus, gyógypedagógiai asszisztensi feladatokat. Közreműködik a sajátos nevelési igényű személyek körében végzett általános jellegű nevelési, oktatási, gondozási feladatokban, a tanórák előkészületeiben és lebonyolításában, a higiénés szokásrendszer kialakításában, valamint a közösen végezhető munkatevékenységekben. Segít az intézmény és a család kapcsolatának koordinálásában. Betartja a titoktartási kötelezettséget.
Munkáját a sajátos nevelési igényű, fogyatékos személyekkel, családtagjaikkal, és más szakemberekkel történő kölcsönös tisztelet, tolerancia és hatékony kommunikáció határozza meg.
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS SZAKKÉPESÍTÉS MUNKAERŐ-PIACI RELEVANCIÁJA, HASZNOSÍTHATÓSÁGA:
A gyógypedagógiai asszisztens az integrált és szegregált gyógypedagógiai intézményben dolgozó szakember. Az oktatásban az integráció és a szegregáció önmagában nem jelent értékkülönbséget. Mindkettő működhet szakmailag jól, mindkettőre szükség van. Ebben a működésben kap releváns szerepet a gyógypedagógiai asszisztens képesítés. Az SNI-s gyermek/tanuló teljesítményét, sikeres fejlődését egyebek között a velük foglalkozó szakemberek képzettségének minősége garantálja. E képesítésben ölt testet annak a szakmai hálónak a bővítése, mely a pedagógus és a gyógypedagógus mellett biztosítja az SNI-s személy sérüléséből adódó hátrányainak kiegyenlítését és a családdal történő együttműködést.
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS SZAKKÉPESÍTÉSSEL RENDELKEZŐ KÉPES:
- olvasott, írott köznyelvi és szakmai szöveget megérteni
- köznyelvi és szakmai szöveget írni
- információk gyűjtésére
- empátiára, toleranciára
- adekvát kommunikációra
- konfliktusmegoldásra
- a szabadidős tevékenységek önálló szervezésére
- gondozási, önkiszolgálási feladatok irányítására
- munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására
- hatékony munkára a gyógypedagógussal együttműködve
- nevelési módszerek megválasztására, alkalmazására
- foglalkozások eszközeinek előkészítésére
- differenciált bánásmódra
- a különleges bánásmódot igénylő gyermek felismerésére
- a gyógypedagógus/pedagógus által kijelölt feladatok végrehajtására
- ügyeleti feladatok ellátására
- munkatevékenységek szervezésére, megvalósítására
KÉPESÍTŐ VIZSGA INFORMÁCIÓK
A szakmai képzés követelményeinek teljesítését a képző intézmény a felnőttképzési adatszolgáltatási rendszerből kiállított tanúsítvánnyal igazolja.
A képesítő vizsgára bocsátás feltételei:
- A szakmai képzés követelményeinek teljesítéséről, a képző intézmény által kiállított tanúsítvány.
- Minden egyes tananyagegység zárófeladatainak a sikeres teljesítése.
Egyéb feltételek: Az iskolarendszeren kívüli képzésben a 40 órás szakmai gyakorlat teljesítését igazoló dokumentum leadása a képző részére a képzés befejezéséig.
A képesítő vizsga megszervezéséhez szükséges feltételek és a képesítő vizsga vizsgatevékenységeinek részletes leírása a "KÉPESÍTŐ VIZSGA KÖVETELMÉNYEK" gombra kattintva érhetők el.
MIÉRT VÁLASSZA A SOTER-LINE OKTATÁSI KÖZPONT GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS KÉPZÉSÉT?
- 30 év tapasztalat
- Korszerűen felszerelt gyakorló termek
- Gyakorlatorientált a képzés
- Központi elhelyezkedés
- Oktatóink nagy tapasztalattal és magas kvalitással rendelkező szakemberek
- Piacképes szakkompetenciát szerezhet
- Hétvégi képzések kéthetente
- Nyári szünet augusztusban
- Képzéseinkből évente több csoportot is indítunk
- Többféle időbeosztás, rugalmas képzési időpontok
A GYÓGYPEDAGÓGIAI ASSZISZTENS KÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS TOVÁBB FONTOS INFORMÁCIÓ
Tanáraink kivétel nélkül nagy gyakorlattal rendelkeznek, a szakma elismert szakemberei. Ne feledje: Gyógypedagógia asszisztens képzés a Blahánál. Felnőttképzés remek áron, rövid idő alatt, gyakorlott oktatókkal.