A továbbképzés elsődleges célja a sztereotípiák és az előítéletes gondolkodás torzító hatásaival kapcsolatos szemléletformálás, érzékenyítés, valamint az önreflexió növelése. A résztvevő váljon képessé alkalmazkodni a 21. század őt érintő kihívásaira, s a leginkább veszélyeztetett csoportokat képviselő személyek irányába mutasson toleranciát, és szolgáljon mintául a felnövekvő nemezedék számára. A résztvevő a képzés során ismerje meg az "egyén és a csoport", a "mi és ők", vagyis "másság" dinamikáját, illetve a szituációk több szempont szerinti értékelését, és vállalja a választás felelősségét. Fejlődjön a kritikai gondolkodása, táguljon a pedagógus szerepről vallott nézete, tegye tudatossá saját tanári filozófiáját. A továbbképzés segítse elő gyakorlati módszerekkel, technikákkal a résztvevő hatékony kommunikáció- és konfliktuskezelését (pl. tranzakcióanalízis). Végezetül, erősödjön a résztvevő belső erőforrása, megküzdési képessége, miáltal legyen képes a diákokkal közös szociális térben értelmezni és értékelni szereptanulásukat, szereptartásukat.
KIKNEK JAVASOLJUK A TOVÁBBKÉPZÉS ELVÉGZÉSÉT?
- Tanító, általános- és középiskolai tanár
- Óvodapedagógus
MILYEN MUNKAKÖR BETÖLTÉSEKOR JELENT ELŐNYT A PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS ELVÉGZÉSE?
- Óvodapedagógus
- Tanító
- Szociálpedagógus
KÉPZÉSI ADATOK
A képzés kreditértéke: 30 pont
Alapítási engedély szám: 459/10/2021
A jelentkezés feltételei: egyetem és/vagy főiskola bármilyen pedagógus szak és / vagy középiskolai tanár
A tanfolyam helyszíne: Soter-Line Oktatási Központ, 1073 Budapest, Erzsébet krt. 7.
A tanfolyam díját rendezheti utalással, bankszámlaszámunk: 11708001-20366780 Kérjük, hogy az átutalás megjegyzés rovatában szíveskedjen feltüntetni – a képzés pontos megnevezését és a képzésen résztvevő személy nevét.
- Rugalmasan alkalmazkodunk a megrendelő igényeihez!
- Intézményi megrendelés esetén utalásos számla kiállítására kerül sor.
- Egyéni jelentkezés esetén lehetőség van pénztári befizetésere is.
KEDVEZMÉNYEK CSOPORTOS KÉPZÉSHEZ
A csoportos képzés minimum létszáma 10 fő.
A továbbképzés díja
10 fő esetén: 750.000 Ft
15 fő esetén 1.125.000 Ft helyett 1.012.500 Ft - 10% kedvezmény
20 fő esetén 1.500.000 Ft helyett 1.275.000 Ft - 15% kedvezmény
Kedvezmények több csoportos továbbképzés esetén:
Az 1. képzés 10 fő esetén 750.000 Ft
A 2. képzés 10 fő esetén 600.000 Ft - 20% kedvezmény
Egyéni érdeklődés esetén keresse tanfolyamszervezőnket az alábbi elérhetőségek egyikén!
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ
Kérdéseivel forduljon bizalommal tanfolyamvezető kollégánkhoz!
Mudri Krisztina • +36 1 887 2361 • info@soterline.huA PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS VÉGÉRE TELJESÍTENDŐ TARTALMI KÖVETELMÉNYEK
- A részt vevő pedagógusok ismerjék a társas befolyásolás elméleti tudnivalóit, és
- építsék be azt saját tapasztalataikba.
- Legyenek képesek felismerni a sztereotípiákat és előítéleteket, azok csökkentésének technikáit, a kölcsönös függés gyakorlatban alkalmazni.
- Legyenek képesek a saját pedagógiai gyakorlatukban a társas befolyásolás
- mérési/értékelési eszközeinek integrálására.
- Tudatosan kezeljék a saját viselkedésüket úgy, hogy annak hatása az egyénre és a csoportra pozitívan tudjon hatni, előítélet-mentesen tudják őket kezelni.
- Legyenek képesek visszacsatolást nyújtani a velük kapcsolatban állóknak, illetve tudják fogadni a feléjük érkező visszacsatolásokat is előítélet-mentesen.
- Legyenek képesek változtatni kommunikációjukon, konfliktuskezelési stílusukon annak érdekében, hogy az előítélet-mentes gondolkodás lehetőségét megteremtsék
- Ismerjék a különböző én-állapotokat a kommunikáció során.
- Strukturált, konkrét célokkal dolgozó beavatkozásokat tudjanak alkalmazni a pedagógiai munkájuk során.
A "MÉRGEZŐ SZTEREOTÍPIÁK A PEDAGÓGUS PÁLYÁN – ELŐÍTÉLET-MENTES GONDOLKODÁS KIALAKÍTÁSA AZ ÓVODÁTÓL A KÖZÉPISKOLÁIG" PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSEN ELSAJÁTÍTOTTAK ZÁRÓ ELLENŐRZÉSI MÓDJÁNAK LEÍRÁSA
- Ellenőrzési mód: reflexiós levél
A képzés végén a résztvevők reflexiós levélben értékelik saját munkájukat, önismeretüket érintő változásaikat: Mi az, amit a továbbiakban megtartanak eddigi gyakorlatukból, mi az, amit a tréning eredményeként másként fognak csinálni, mi az, amit abbahagynak és milyen új viselkedések fogják jellemezni munkájukat.
Értékelési szempontok:
- a fogalmak helyes használata (25%),
- az összefüggések felismerése (25%),
- önismereti változás (50%).
A reflexiós levél terjedelme minimum 2, maximum 3 oldal.
Beadási határideje a tréninget követő 1 hét, elektronikusan.
Times New Roman betűtípus, 1,5-es sortávolság, 2,5 margó, sorkizárt.
- Játék:
Egy előítéletes gondolkodást megelőző játék és annak bemutatásának tapasztalatainak megfogalmazása. A témához illő tartalom pontos kifejtése, újszerűség, önálló alkotói elemek, következtetések.
Értékelési szempontok:
- a fogalmak helyes használata (25%),
- az összefüggések felismerése (25%),
- önismereti változás (50%).
A feladat betűtípusa: Times New Roman, 12-es betűméret, 2,5 margó, 1,5-ös sortávolság, sorkizárt szerkesztés. A max.2 oldalas feladat-tartalmazza a képzés megnevezését, időtartamát, helyszínét, a résztvevő nevét.
Beadási határidő: a tréninget követő 1 hét, elektronikus formában.
Mindkét esetben 0-70% ig nem megfelelt, 71%-tól megfelelt.
Tanúsítvány kiadásának feltétele: a képzésen való 100%-os részvétel és a záró számonkérés megfelelő színvonalú teljesítése.