A továbbképzés célja, hogy a résztvevők ismereteket szerezzenek a hátrányos helyzetű és/vagy szegény családok működésének sajátosságairól, a hátrányos helyzet okairól, következményeiről a gyerekek pszichés fejlődése, személyiségfejlődése szempontjából. Ezek az ismeretek hozzásegítik a pedagógusokat ahhoz, hogy a hátrányos helyzetű tanulók iskolai fegyelmezetlenségét és tanulási motivációjuk sajátosságait megértsék, és alapját képezik annak az erre épülő, és a képzés során átadott gyakorlati ismeretanyagnak, amelynek segítségével a hátrányos helyzetű tanulók nevelése és oktatása hatékonyabbá tehető. Mindez lehetőséget biztosít a tanár-diák együttműködés javítására, valamint az intézmények és a családok kapcsolatának eredményesebbé tételére. A továbbképzésen résztvevők a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban alkalmazható hatékony technikákat sajátítanak el a tanórai fegyelmezetlenség kezelésére, és betekintést nyernek a kooperatív tanulás módszereibe.
KIKNEK JAVASOLJUK A TOVÁBBKÉPZÉS ELVÉGZÉSÉT?
A köznevelés 1-13. évfolyamán tanító
- tanítóknak
- általános-és középiskolai tanároknak
- gyakorlati oktatóknak
- tanodák pedagógusainak
MILYEN MUNKAKÖR BETÖLTÉSEKOR JELENT ELŐNYT A PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS ELVÉGZÉSE?
- tanítók, általános- és középiskolai tanárok
- pedagógiai végzettséggel nem rendelkező gyakorlati oktatók, akik pedagógus munkakörben dolgoznak
KÉPZÉSI ADATOK
A képzés kreditértéke: 30 pont
Alapítási engedély szám: 461/10/2021
Besorolás főkód: 8. Esélyegyenlőség
Besorolás alkód: 8.2. Hátrányos helyzet
A jelentkezés feltételei: Bármilyen tanári szak, illetve pedagógiai végzettséggel nem rendelkező gyakorlati oktató, aki pedagógus munkakörben dolgozik.
A tanfolyam helyszíne: Soter-Line Oktatási Központ, 1073 Budapest, Erzsébet krt. 7.
A tanfolyam díját rendezheti utalással, bankszámlaszámunk: 11708001-20366780 Kérjük, hogy az átutalás megjegyzés rovatában szíveskedjen feltüntetni – a képzés pontos megnevezését és a képzésen résztvevő személy nevét.
- Rugalmasan alkalmazkodunk a megrendelő igényeihez!
- Intézményi megrendelés esetén utalásos számla kiállítására kerül sor.
- Egyéni jelentkezés esetén lehetőség van pénztári befizetésere is.
KEDVEZMÉNYEK CSOPORTOS KÉPZÉSHEZ
A csoportos képzés minimum létszáma 10 fő.
A továbbképzés díja
10 fő esetén: 750.000 Ft
15 fő esetén 1.125.000 Ft helyett 1.012.500 Ft - 10% kedvezmény
20 fő esetén 1.500.000 Ft helyett 1.275.000 Ft - 15% kedvezmény
Kedvezmények több csoportos továbbképzés esetén:
Az 1. képzés 10 fő esetén 750.000 Ft
A 2. képzés 10 fő esetén 600.000 Ft - 20% kedvezmény
Egyéni érdeklődés esetén keresse tanfolyamszervezőnket az alábbi elérhetőségek egyikén!
TOVÁBBI INFORMÁCIÓ
Kérdéseivel forduljon bizalommal tanfolyamvezető kollégánkhoz!
Mudri Krisztina • +36 1 887 2361 • info@soterline.huA PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉS VÉGÉRE TELJESÍTENDŐ TARTALMI KÖVETELMÉNYEK
A képzés végére a résztvevő:
- Ismerje a hátrányos helyzet lehetséges értelmezési kereteit, és legyen tisztában az aktuális jogi szabályozással.
- Legyen tisztában a társadalmi hátrányos helyzet okaival és a hátrányos helyzetű családok funkciózavaraival.
- Legyen képes felismerni a gyermekbántalmazás egyértelmű pszichés megnyilvánulásait, hogy a gyermekvédelmi jelzőrendszernek hatékony szereplője lehessen.
- Legyen képes azonosítani a hátrányos helyzetű tanulók tanulási nehézségeit, tudja őket megfelelően motiválni, és legyen képes hatékony nevelési/oktatási/fegyelmezési stratégiát választani.
- Legyen tisztában a szegénység és a gyermeki fejlődés összefüggéseivel, és tudja kiválasztani a hátrányos helyzetű tanulók kezeléséhez és tanításához legjobban illeszkedő módszertant.
- Tudja alkalmazni a tanfolyam során megtapasztalt kooperatív tanulásszervezési technikákat a hétköznapi pedagógiai gyakorlatban.
"A HÁTRÁNYOS ÉS HALMOZOTTAN HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TANULÓK HATÉKONY KEZELÉSÉNEK LEHETŐSÉGE..." PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSEN ELSAJÁTÍTOTTAK ZÁRÓ ELLENŐRZÉSI MÓDJÁNAK LEÍRÁSA
A résztvevők egy, minimum 3 gépelt oldal terjedelmű stratégiát készítenek a hátrányos helyzetű tanulók nevelésének / oktatásának / fegyelmezésének hatékonyabbá tétele érdekében.
A tervezett stratégia tartalmazza:
- a választott téma (nevelés, oktatás, fegyelmezés) melletti elköteleződés indoklását,
- a probléma bemutatását és helyzetelemzését,
- a lehetséges irányok kijelölését,
- a választott irány alátámasztását a képzés során elhangzott szakmai és szakirodalmi keret felhasználásával,
- a stratégia megvalósításának lehetőségeit és az esetlegesen felmerülő akadályokat, hátráltató tényezőket,
- a stratégia megvalósításához szükséges időkeretet, eszközöket és amennyiben szükséges, szervezeti szintű beavatkozásokat említésszerűen,
- a költségvetést (nem kötelező elem)
A tervezett stratégia leadásának határideje a tanfolyam zárását követő 10 naptári napon belül, elektronikus formában (Times New Roman betűtípus, 12-es betűméret, 1,5-es sorköz).
Az értékelés szempontjai (100%):
- a fogalmak pontos használata (30%)
- a helyzetelemzés és a stratégia illeszkedése, összhangja (30%)
- a stratégiatervezés minden szempontja megjelenik-e a dolgozatban (30%)
- a gyakorlati megvalósítás realitása (10%)
Dolgozat értékelése: 71%-tól megfelelt, az alatt, nem megfelelt minősítés.
Tanúsítvány kiadásának feltétele: záró dolgozat határidőn belüli teljesítése és a jelenlét 90%-a.
Dolgozat leadásának határideje a képzést követő 10 napon belül.