Keressen minket a Facebook-on
Keressen minket a Google+-on
Keresssen minket a Twitteren
Keressen minket a LinkedIn-en
Iratkozzon fel hirlevélre!
Soter-Line Oktatási Központ - 25 éve az élvonalban - Több, mint 120  OKJ-s tanfolyam
Soter-Line Oktatási Központ - 25 éve az élvonalban - Több, mint 120  OKJ-s tanfolyam
Soter-Line Oktatási Központ - 25 éve az élvonalban - Több, mint 120  OKJ-s tanfolyam
Soter-Line Oktatási Központ - 25 éve az élvonalban - Több, mint 120  OKJ-s tanfolyam
Soter-Line Oktatási Központ - 25 éve az élvonalban - Több, mint 120  OKJ-s tanfolyam
"Szárnyalj a tudás vezérvonalán!"

Az osztályfőnök hatékony szerepe az osztályban – a Gordon módszert érintő kommunikációs technika általános iskolai tanárok, osztályfőnökök részére

Kreditérték: 30 pont
Alapítási engedély szám: 43/195/2014  
A jelentkezés feltételei (egyetem és/vagy főiskola):

  • Bármilyen pedagógus szak
Gordon kommunikációs technika

Kik számára javasoljuk a pedagógus-továbbképzés elvégzését?

  • Tanító
  • Általános- és középiskolai tanár
  • Kollégiumi nevelő

A tanfolyamok helyszíne: 1073 Budapest, Erzsébet krt. 7.

Az osztályfőnök hatékony szerepe az osztályban - a Gordon módszert érintő kommunikációs technika általános iskolai tanárok, osztályfőnökök részére
9.8.3. - Erőszak- és konfliktuskezelés
Azonosító: 43/195/2014 Időtartam: 30 óra
Részvételi díj: 60 000 Ft Időpont: 2017.06.24-07.01-07.08. szombat
Program érvényessége: 2019. 08. 29.
  • Rugalmasan alkalmazkodunk a megrendelő igényeihez!  Csoportos megrendelés esetén (8 – 10 fő) kihelyezett képzést tartunk, melyhez egyedi árat biztosítunk!
  • Intézményi megrendelés esetén utalásos számla kiállítására kerül sor
  • Egyéni jelentkezés esetén lehetőség van pénztári befizetésere is.

További információ:
Kardosné Mizák Anikó | + 36 1 887 2361 | info@soterline.hu


A Gordon módszert érintő kommunikációs technika pedagógus-továbbképzés célja:

A Gordon módszert érintő pedagógus továbbképzés célja a kommunikációs készségek fejlesztését tűzi ki a tanár-diák kapcsolat javítása érdekében. A képzés célja olyan kompetenciák erősítése, melyben hangsúlyosan jelen vannak a Thomas Gordon-féle konfliktuskezelési technikák, a szülőkkel és diákokkal való kapcsolat rendezését szolgáló interakciós helyzetek megértése, valamint a tanárok lelki egészségének gondozását elősegítő technikák begyakorlása.


A pedagógus-továbbképzés végére teljesítendő tartalmi követelmények:

A résztvevő legyen képes felismerni a kommunikációs helyzeteket, amikor saját, valós igényeit fejezheti ki, valamint képes legyen azonosítani a beszélgető partner érzéseit, igényeit is.

  • A résztvevő legyen képes feldolgozni saját tapasztalatait, kommunikációs helyzeteit az új, megszerzett ismeretek fényében.
  • A résztvevő legyen képes definiálni a tanár-diák kapcsolat elméletét és hátterét, legyen képes felismerni tanári pályafutásának azon kommunikációs helyzeteit – pl. értekezlet, osztályfőnöki óra, fogadó óra, tanóra a diákokkal -, mikor szükséges a körülötte fellelhető kapcsolatok hatékonyságát növelnie, és megoldnia az ezekből a helyzetekből fakadó konfliktusokat.
  •  A résztvevő az értő figyelem és az aktív hallgatás technikájával legyen képes visszajelzést adni saját és mások igényeiről, érzéseiről, a következményekről egyéni és csoportszinten (az osztályban), valamint tudatosodjon benne saját viselkedésének hatása az osztályra.
  •  A résztvevőben fejlődjön a feedback adásának-kapásának képessége, és ehhez ki tudja választani a Thomas Gordon-féle módszer alapján a megfelelő kommunikációs sémát.

Feltételek a Gordon módszert érintő pedagógus-továbbképzés tanúsítványának kiadásáról:

A Gordon módszert érintő kommunikációs technika záró ellenőrzési módja esettanulmány elkészítése és bemutatása, mely a tanár-diák kapcsolatra épülő eset leírását foglalja magában. Terjedelme maximum 2 A/4 oldal, Times New Roman betűtípus, 12-es méret.

Az esettanulmány akkor értékelhető, amennyiben tartalmazza a konfliktushelyzetet és a tanultak alapján a konfliktus feloldásának lehetőségeit is, valamint prezentáció keretében bemutatásra kerül a csoport előtt. Az értékelés szempontjai: Az esettanulmány (100%)

  • tartalmazza a konfliktushelyzet leírását (elérhető: 20%)
  • tartalmazza a részletes elemzést, azaz a konfliktushelyzet körülményeit (hol, mikor történt, kik voltak még részesei a helyzetnek, pontosan mit mondtak, hogyan mondták, hogyan viselkedtek, mi robbantotta ki a konfliktust, ki hogyan reagált a szituációban) (elérhető: 30%)
  • tartalmazza a konfliktushelyzet feloldásának lehetőségeit (Thomas Gordon módszerével, azaz kié a probléma az adott helyzetben, kinek kell az indulatokat csillapítania, hogyan érdemes az indulatot csillapítani) (elérhető: 50%)

A szakvizsgába történő beszámítás lehetősége: nincs


Milyen munkakör betöltésekor jelent előnyt a Gordon módszert érintő pedagógus-továbbképzés elvégzése?

  • Munkaközösség vezető,
  • Gyermekvédelmi felelős
  • Osztályfőnök